Een hotel dat nieuwe klanten aantrekt en ervoor zorgt dat oude terugkomen, heeft op alle niveaus geïnvesteerd, vooral in het ontwerp. Gelukkig zijn de donkere hotelkamers, de oude meubels en de desolate uitstraling allang verdwenen.
Nu zijn uw klanten op zoek naar originele ervaringen, comfort, ontspanning en min of meer verwennerij. Een hotel is niet alleen een plek om te overnachten, maar een complete service. In deze bedrijfstak is de concurrentie hevig, en de belangrijkste manier om uzelf te onderscheiden is door middel van het interieurontwerp en meubilair.
Fleming’s Express Hotel – Frankfurt, Duitsland
Waarom leggen we zoveel nadruk op het uiterlijk? Omdat dit het eerste is dat klanten opmerken. Voordat ze bellen om een kamer te boeken, zoeken ze naar afbeeldingen op internet om de ruimte te bekijken.
Daarnaast zijn er gasten die rechtstreeks naar het hotel komen om te kijken of er een vrije kamer is en vragen om deze te mogen zien, om te beslissen of ze hier blijven of blijven zoeken.
Wij laten u een aantal ideeën en verwijzingen naar de nieuwe trends zien en hoe u uw klanten de best mogelijke ervaring kunt bieden, te beginnen met het ontwerp.
– Houd het thema van de omgeving levend, als er een is. Als uw hotel bijvoorbeeld aan zee ligt, gebruik dan lichte, natuurlijke kleuren, misschien zelfs tinten marine, blauw en groen. Het ontwerp moet het verhaal van de plek vertellen en de traditionele elementen schetsen het concept. Het geheim is natuurlijk om een evenwicht te bewaren tussen deze thematische elementen en de rest van de details.
Ibis Styles – Almere, Netherland
– De nieuwste trends in hotelmeubilair hebben eenvoudige lijnen en een modern, zelfs minimalistisch design. Er worden levendige, krachtige kleuren gebruikt, maar ook neutrale en natuurlijke tinten zijn favoriet. Elegante en moderne meubels hebben de voorkeur, die gemakkelijk in de ambiance passen.
Hotel Bodenmaiser-Hof Bodenmais, Duitsland
Garderobe A is bijvoorbeeld een eenvoudig, perfect meubelstuk voor hotelkamers en kan 100% op maat worden gemaakt. En voor bedden raden we gestoffeerde hoofdeinden aan, omdat ze comfort en een weelderige uitstraling bieden, en een hotelkamer zou dit moeten inspireren.
W Hotel designed by Studio Gaia. Photography by Mark Knight
Als de ruimte het toelaat, plaats dan comfortabele stoelen of fauteuils in de kamer, naast het raam. Tussen de stoelen kun je een salontafel plaatsen, chic en praktisch tegelijk.
Hotel Silva – Timisoara, Roemenië
Als de meeste van uw gasten uit de zakenwereld komen, plaats dan een bureau in de hotelkamer, zoals Hotel Desk D.
– We keren terug naar het idee van verwennerij en herinneren aan het belang van balkons en terrasmeubilair. Uw gasten zullen ongetwijfeld genieten van een eigen balkon, vanwaar ze het uitzicht kunnen bewonderen of gewoon kunnen ontspannen. Plaats meubels met een aantrekkenlijk design, bestand tegen UV-stralen en klimaatveranderingen.
Zante Maris Suites, Griekenland
– De lobby is net zo belangrijk als de hotelkamers. Comfortabele fauteuils en banken zijn een must-have omdat uw gasten na de reis moe kunnen zijn en moeten ontspannen.
Hotels en lobby’s worden interessanter als er groene planten staan en er warme, aangename verlichting wordt geplaatst.
Intercity Hotel, Wuppertal, Duitsland
– We negeren het hotelrestaurant ook niet, omdat dit net zo belangrijk is. Het ontwerp zegt soms meer dan de gerechten en weegt zwaar in de ogen van uw klanten.
Favoriet bij de klant zijn gestoffeerde stoelen rond tafels voor 4 personen.
Hotel HUUS Gstaad – Zwitserland
Ideaal zou een mix zijn van trendy items, die bij elkaar passen. De perfecte mix van hotelmeubilair, kleuren, verlichting en stijl zorgt ervoor dat gasten zich welkom voelen en uw hotel ervaren als een onvergetelijke plek om naar terug te keren.