Interieurontwerp voor een HoReCa-locatie is een complex proces, dat een veelvoud van onderling verbonden componenten heeft. En het probleem dat je het vaakst tegenkomt, is ideeën tot leven brengen en in praktijk zetten. De belangrijkste uitdaging is het merk en de ideeën van de klant om te zetten in een functionele en esthetisch aantrekkelijke locatie.
Het is een proces dat zowel creativiteit als technische vaardigheden inhoudt, waarbij tijd en geld als middelen worden gebruikt en is gebaseerd op effectieve communicatie tussen ontwerper en klant. Rekening houdend met al deze aspecten hebben we de meest voorkomende angsten van klanten op een rij gezet, die we tijdens onze 30 jaar ervaring hebben geïdentificeerd en deze in drie categorieën gegroepeerd:
♦ 1. Angst betreffende het budget
Interieurontwerp is een proces dat een groot aantal stappen omvat en als de lijn getrokken wordt, alles kan duur lijken, vooral op het eerste gezicht. Dat is de reden waarom veel klanten aarzelen om te betalen voor een ontwerp dat niet past bij hun visie of behoefte.
Bij P&M zorgen we ervoor dat elke klant de implicaties en deadlines kent. Bovendien, door het ontwerp samen met de klant te realiseren, zorgen we er ook voor dat de klant tijdens het hele proces wordt geraadpleegd en dat al zijn voorkeuren in elk onderdeel van het ontwerp terug worden gevonden.
Bovendien worden alle onverwachte kosten die tijdens het project kunnen ontstaan, vanaf het begin vermeden, met behulp van een heel ontwerpteam, dat de kosten vanaf het begin kan schatten. Ons team bestaat uit professionals met technische kennis op het gebied van architectuur, engineering, interieurontwerp en bedrijfsontwikkeling.
Het derde belangrijke aspect is het handhaven van de balans tussen een aangename esthetische uitstraling en het toegewezen budget. Om het ontwerp van een project te verbeteren, gebruiken ontwerpers vaak dure meubels die er geweldig uitzien, maar veel duurder zijn dan het budget van de klant toelaat. Bij P&M hebben we meer dan 3000 producten in de catalogus, dus we kunnen jou alternatieven bieden voor de gewenste meubilair, die het ontwerp helemaal niet zullen veranderen.
♦ 2. Angst betreffende de tijd
Het probleem in dit geval houdt verband met het ontwerpproject, dat soms 6 maanden tot 1 jaar kan duren, wat verschillende leveranciers en gebrek aan communicatie inhoudt. Om het proces te versnellen en dit probleem te elimineren, hebben de klanten bij P&M slechts één contactpersoon, die voor alles zorg draagt. We houden ons bezig met ontwerp, planning, muren, plafond, vloer, meubels, decoraties, verlichting en al het andere.
Ons team houdt zich niet alleen bezig met het ontwerpproces, maar ook met andere elementen, zoals metingen, montage en andere aanvullende aspecten, die in het algemeen vertragingen kunnen veroorzaken. Door met ons samen te werken, zouden de verstrekken deadlines en de stress in verband met tijd vergeten zijn.
♦3. Angst betreffende het kiezen van een ontwerper
Het laatste, maar even belangrijke aspect is een veel voorkomende angst bij de klanten, die is gebaseerd op het mogelijke gebrek aan ervaring van de ontwerper in de HoReCa-projecten, die een veelheid aan elementen moet overwegen, waardoor het ontwerpproject zich onderscheid van andere ontwerpprojecten.
Er zijn specifieke elementen: meubels, die bestand moeten zijn tegen intense slijtage en de introductie van nieuwe trends, waardoor de locatie er goed uit zal zien, zelfs in de huidige trends.
Omdat we alleen in de HoReCa-sector werken, is onze ervaring het bewijs dat we elk interieurontwerpproject tot leven kunnen brengen, ongeacht de behoeften en het budget van de klant. En omdat bijna elk product kan worden aangepast, door de kleur en materialen te kiezen uit een breed scala aan professionele materialen die geschikt zijn voor intense slijtage, garanderen we dat elke locatie uniek is.